forstaponnyn

Alla inlägg under april 2012

Av Julia - 18 april 2012 22:15


                                                  
                      Hej 

Idag har jag tränat horsemnaship igen för att han har inge gummisulor och då blir det så jobbigt att rida för det blir så stora styltor och då ramlar han hela tiden. (snubblar) Min bästa kompis Olvia följde med mig hem och knäppte kort när jag tränade. Jag tränade att göra join up och backa honom och jag hoppade lite till och med. Han var snäll men lite sur för att jag bestämde så mycket över honom hela tiden.  Här kommer lite bilder och videosar på när jag tränar.

       

 

  

Av Julia - 18 april 2012 06:56


                                                  
                                     Hej 

Nu ska jag till skolan snart. Min taxi kommer om 20 minuter ungefär. Men tänkte bara lägga in ett snabbt inlägg och tacka er alla som har besökt min blogg. Igår hajpade jag min blogg här på bloggplatsen. och jag fick besöksrekord 66 besökare.Det är inte dåligt! Jag sombara brukar ha 15 besökare typ per dag. Och alla gånger jag har loggat in dom här senaste dagarna har jag antingen en ny komentar eller en ny fråga. Det tycker jag är jätte kul! Typ älskar när det står på skärmen . 1ny komenter. Då blir jag alldeles  Så tack alla!!!! Nu ska jag gå och borsta tänderna. Här kommer en bild på mig sen skolan:)

      

Av Julia - 17 april 2012 18:23


                                                  
                             Hej 

Det blev ingen ridning idag för det snöar så hiimla mycket . Så han få stå idag:( När jag gick utanför dörren så var det as mycket snö och jag typ började grina för att då insåg jag att  jag inte kunde rida för att han har inte sina gummisulor på hovarna och då får han bara styltor. Här kommer lite bilder på Kasper sen idag. ( Jag bara borstade honom idag)

    

En sak till bara.... Imorse så kom jag på att göra världens gulligaste sak med Kaspers musli. Här kommer en bild ............. Ett hjärta 

     

Av Julia - 17 april 2012 14:29


                                                  
                                  Hej 

Nu sitter jag inne och har nyss kommit hem. När jag vaknade imorse så snöade och det har det gjort hela dagen.  Det vräker ner.... Så trist. Nu kommer det inte vara nå kul att rida  Och han måste tränas. För igår gick han INGE hårt alls. Och jag tror inte att jag ska rida på torsdag för jag åker till pappa en dag tidigare. Men måste försöka. Jag vet inte om jag ska rida i padocken eller ut för det blir ju inte mörkt på kvällen. Snälla gud ... Kan du göra så det slutar snöa. SNÄLLA! Jag knäppte ett kort på Kasper nu från bron. Han är jätte söt . 

      

Av Julia - 16 april 2012 20:06


                                                  
                              Hej 

Idag har en tjej som heter Linnea hjälpte mig med horsemanship. Det var jätte lärorikt. Jag har lärt mig join up. Han förstår ganska bra. Lite mer träning så kommer det bli bättre. 

En sak som jag kommer ihåg är att jag INTE ska dra i huvudet på honom. Istället ska jag flytta honom. Bakdelen eller framdelen eller backa vad som helst. Så nu är det att jag so mmåste tänka mig för innan jag gör något. Så här kommer lite bilder på Kasper gubben 

            

Av Julia - 16 april 2012 16:36


                                                  
                              Hej 

Jag orkar inte blogg så mycket nu för tiden men jag undrar vad NI vill vad jag ska knäppa kort på. 

- Bara Kasper 

- Stallet

- Min gård

- Kompisarna

- Hyreshästen


Eller nåt. Komentera 

     

Av Julia - 13 april 2012 22:02

  

                                                  
                           Hej 

Idag eller ikväll så har jag kört horsemanship med kasper i padocken. Det gick jätte bra! Han kom in till mig 2 gånger och jag till och med tog tag i hans huvudet och myste när han inte ens hade grimma på sig. Det är ett jätte stort steg . Mamma ,min brosa ,låtsas pappa lars och låtsas brosa jocke stod och tittade på .  Min låtsas brosa Jocke knäppte kort och det blev inte så bra bilder men det är ju några. Det var mörkt och Kasper rörde sig hela tiden.


       

Av Julia - 11 april 2012 11:13


                                                  
                                           Hej 

Idag gick jag upp klockan 07.15 för jag skulle åka med Inger och Erik till stallet. Jag red i padocken och jag hoppade i padocken och det gick jätte bra! Jag slog mitt rekord med Kasper. Jag hoppade 60 CM!!!! Jippie ! Super glad!   Imorgon ska jag inte rida för då får han vila men på fredag blir det horsemanship och då ska jag lägga ut bilder och kanske en video när jag tränar honom. 

Här kommer lite bilder på dagens Kasper 

         

   

Presentation


Hello!
Jag heter Julia och är 14 år och den här bloggen kommer handla om mig och mina hästar Kasper & Stormen ! Hörs!
// Julia :))

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards