forstaponnyn

Alla inlägg under maj 2012

Av Julia - 31 maj 2012 19:06


                                                                               Hej! 

Kasper hade inte feber. Han hade 37 grader. Jag ska titta imorgon med. Men han verkar bara vara lite hostig och snorig.


Vilma har fått mask! Och det är inte lite heller! Det är hur mycket som helst. 

Snacka om jobbigt! Stackars lilla Vilma. (hon är inte liten?:/)  Så vi måste kolla Kasper med så hon ska lämna in lite bajs på hästkliniken. 



Jag longerade Kasper typ i 15 min. Jag vile inte jobba honom nå mycket så det blev bara lite träning på join ups och få fram honom i traven. Och det gick inte så himla bra för att ahn vände in mot mig hela tiden. Men det är bara tränig som står på schemat! Det är ju så dom blir bättre!  

Här kommer lite bilder 

              

Av Julia - 31 maj 2012 14:46


                                                                         Hej 

idag slutade jag halv tolv och det var jätte sköönt! Egentligen skulle jag sluta kvart över tre och vara hemma kvart i fyra. Men nu har jag typ vilat och tittat på tv.


Ikväll ska jag rida ut. Jag ska nog rida  ut. Antingen till grusgropen eller runt vattenverket. Jag måste titta tempen på Kasper för att han har börjat hosta mycket och snorar. Jag tror att han är förkyld. det kommer bilder på det ikväll! Hörs 

     




Av Julia - 30 maj 2012 20:00

 

Av Julia - 30 maj 2012 19:34


                                                                    Hej 

Idag hoppade jag! Jag slog mitt rekord!!!  JAG HOPPADE 70 CM!!!!!!

Jippi! Fan vad glad jag är!!!!  

Det blir bara bättre och bättre för varje gång! Han gjorde ett jätte fint språng.

Idag hoppade jag kobenation! (stavning )  Han var super! Maja ska göra film så det kommer upp en  på när jag hoppade idag.  Kommer vilken minut som helst nu så titta om ungefär om en kvart tjugo tills den kommer 

              

Av Julia - 30 maj 2012 16:20


                                                  
                  Hej 

Nu har Maja och jag varit ute och knäppt kort på hästarna. Det var superkul!  Ikväll kommer det mer bilder på när jag har ridit:) Bloggar mer då! 

Majas blogg: www.diadora.blogg.se 

                   

Av Julia - 30 maj 2012 16:00


                                                   
    Hej 

Nu har Maja och jag varit ute hos hästarna och knäppt kort 

Här kommer lite bilder! (Bloggar förhoppningsvis ikväll efter jag har ridit! Kommer bilder på det med!  )  Majas blogg är www.diadora.blogg.se

                 

   

Av Julia - 29 maj 2012 20:38


                                                                                Hej 

Jag har inte bloggat på länge nu men ska börja igen nu. Jag har inte orkat bara.





 Idag har jag hoppat med kasper och ridit ut en liten sväng! Det var jätte mysigt! Han blev jä'tte trött för att det var varmt och knotten har ju kommit och han har fått sår i manen nu. Så nu är det bara att  mediciner honom med Nylanders Hästkräm  

               















Av Julia - 18 maj 2012 08:40


                                                  
                   Hej 

Nu sitter jag och äter mannagrynsgröt. Jätte gott! Jag blev väckt att alarmet 07.15 Jag gick ut och tog ut vatten och hö i hagen. Sen mockade jag och myste med Kasper! Idag ska han ha sitt exemtäcke på sig eftersom han får knottexem. Han kliar bort man och svans på sommaren. Så det kommer en suddig bild på han  

Har du en häst som har något sorts exem? Komentera isåfall och berätta om den hästen 

Här är även en bild på mitt fika rum sen vi städade igår.

         

Presentation


Hello!
Jag heter Julia och är 14 år och den här bloggen kommer handla om mig och mina hästar Kasper & Stormen ! Hörs!
// Julia :))

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards