forstaponnyn

Alla inlägg under augusti 2012

...

Av Julia - 16 augusti 2012 23:03

Promenad..........igen:(

Av Julia - 15 augusti 2012 17:03

Hej!
Orkade inte skriva i går men ska berätta nu.

Maja var ju som sagt hos oss och vi fick berätta lite om kasper och så sen kände hon lite på honom. Sen berättade hon att han hade mag problem och någonsin med levern och njurarna. Sen tog hon på hans ena backen och han tyckte att det gjorde så han la öronen bakut och kicka mot henne och han blev helt galen.
Berättar mer exakt när jag har datorn för det är så svårt att blogga från mobilen.
/ Julia

Av Julia - 13 augusti 2012 19:47

Idag promenerade jag en bit med kasper. Kasper hostade ganska mycket på promenaden så jag tog tempen på honom men han hade inte feber.

Imorgon kommer Maja en typ av massör som typ kan komunicerar med hästar. Hon hade nå örter eller nått som kanske kan hjälpa kaspers ben. Vi får se vad hon säger. Bloggar mer imorgon:)<3
/ julia

Av Julia - 13 augusti 2012 19:47

Idag promenerade jag en bit med kasper. Kasper hostade ganska mycket på promenaden så jag tog tempen på honom men han hade inte feber.

Imorgon kommer Maja en typ av massör som typ kan komunicerar med hästar. Hon hade nå örter eller nått som kanske kan hjälpa kaspers ben. Vi får se vad hon säger. Bloggar mer imorgon:)<3
/ julia

Av Julia - 10 augusti 2012 10:13


 Åker till min pappa i hans husbuss i helgen så kan inte blogga då men vi syns!

Av Julia - 10 augusti 2012 09:56


                                                  
               Hej  

Imorse så skulle jag gå ut och gå med Kasper men han har vaknat på fel sida idag. På gången när jag skulle borsta honom bett han på kedjorna jätte mycket och stampa och gick på mig och la öronen bakåt. Så det finns inte så mycket att skriva. Han var väldigt jobbig idag men så är det ibland.

Bjuder på en bild från idag när han har sin nya grimma på sig!  

 

Av Julia - 9 augusti 2012 20:00


                                                  
                   Hej  

Nu har man varit och fixat lite med min prins   När jag tog in honom var han dyngsur för det har spöregnat här så jag fick värma honom jätte mycket och sen spolade jag av hans ben och borstade honom sen lindade jag benen på honom.  Nu på kvällen fick han även leka med bollen lite.


Imorgon ska jag promenera honom eller rida honom! Gud vad det ska bli härligt!!!    

   

Av Julia - 9 augusti 2012 14:13

  

                                      

                             Nu tänkte jag skriva om Kasper och min start.

             Det började med att mamma visade en urtjusig bild på en c-ponny.

                                       

Och sa att vi skulle åka och provrida denhär hästen. Ni kan ju förstå min reaktion.

Vad heter den?

Hur gammal?

Var står den?

Vilken fin!

När ska vi dit ?

Jag lääängtar!

Hahaha. Jag var som sagt helt galen.   

 

Vi åkte till Örnsköldsvik där han stod. Vi kom fram till ett rött hus med getter och får och en häst i samma i hage. Och då tänkte jag. Är det verkligen här?

Men så var det. Det syntes ingen så mamma ringde Helena som hon hette som hade Kasper. Medans mamma pratade med hennes så ser jag en ganska stor tjej och Kasper kommer promenerandes på vägen. Då kände jag pirret imagen. 

När han väl kom fram till oss var han lite nafsig men som alla andra tjejor så brydde jag mig inte så mycket om det ,eftersom det var andra gången jag skulle provrida en häst.    

(När jag fick veta att jag skulle provrida honom så tittade jag mycket på youtube på honom och då  var ju han  jätte smal och fin) Men när vi kom fram till honom var han tjock som ett berg. Jag hade aldrig sett en sån tjock häst.


Mamma satte sig på först och red en stund sen fick jag rida. Vilken lycka. Stadig och lat var han. Men det brydde jag mig inte om och bara red .

 


                  En sak som jag störde mig på väldigt var att han inte ville stå still.

     


När vi satte oss i bilen och skulle åka hem så sa jag till mamma.

                                                  
   Jag vill ha han

Och det fick jag .

Nu har jag haft honom mer än en år och det har varit lätt och svårt . Men jag låter några bilder tala för sig.  

         

Presentation


Hello!
Jag heter Julia och är 14 år och den här bloggen kommer handla om mig och mina hästar Kasper & Stormen ! Hörs!
// Julia :))

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards