forstaponnyn

Alla inlägg under maj 2012

Av Julia - 17 maj 2012 20:26


                                                  
                Hej 

Har inte orkat att blogga. Men nu tänkte jag det:) 

Idag har det varit städdag i stallet. Vi har skurat och gjort rent boxarna torka damsugit och rensat ur massor av grejor, Det blev jätte  fint! Kommer kanske bilder imorgon på det:)


Idag red jag på travbanan och galopperade och tränade på bjudningen. Sen red jag in i skogen på en liten väg och då hittade jag värsta åkern! Helt ute i ingenstans. Sen galopperade jag där och Kasper blev helt hysterisk.  Så jag fick göra volter hela tiden-.- Han tyckte att det var sååå kul! 


Sen nu på kvällen longerade jag honom lite och lät honom att äta lite gräs och då så gjorde jag så här.. 

            

Av Julia - 15 maj 2012 20:44


                                                  
                 Hej 

Idag red jag barbacka och gjorde ett dressyrpass. Han var jätte duktig! 

Formade honom i galoppen och traven. Tränade på att ställa honom in och ut i båda varven. Han  

  Idag tog jag bort nosgrimman på tränset och tränade honom så och det gick jätte bra! Han kändes likadan som när jag hade det. Knäppte inga kort när jag red. Det är ju lite svårt. Min kamera dampar så när jag skulle knäppa kort blev korten såhär:          

                                                  
                                                  
                              

Av Julia - 15 maj 2012 16:56


Här är en bild på brosan när han red Kasper i söndags! 

     

Av Julia - 15 maj 2012 14:51


                                                  
                  Hej! 

Jag orkade inte skriva igår. Min kamera dampade och då behövde jag fixa det och jag går ju upp halv sex så jag behöver min sömn   Här kommer lite bilder. Idag ska jag rida barbacka och ta bort nosgrimman på tränset så får jag känna hur han känns då.  

Här kommer bilder sen skolan på mig och min bästis! Min andra bästis fick jag inte lägga ut bilder på fast hooon var skit söt!

           

  

Av Julia - 13 maj 2012 21:04

  

Hej! Här kommer några  bilder sen jag red i Lördags!   Maja knäppte korten. Kolla in på hennes blogg www.diadora.blogg.se 

         

 

Av Julia - 13 maj 2012 20:43


                                                  
          Hej! 

Idag har jag varit på hööks och handlat två saker. Ett tunnare stalltäcke (våffeltäcke)  och typ salva till Kaspers exem.  Blev jätte nöjd över täcket. Det satt perfekt!  

Här är bilder på grejorna!

     

      

  

Av Julia - 13 maj 2012 20:36


                                                  
               Hej! 

Idag red jag runt vattenverket och ner i grusgropen 3 gånger. Han blev väldigt svettig. Super!

Har tyvärr inge bilder när jag rider. Idag så stod mamma och lagade mat och så ringer det och jag hämtar telefonen åt mamma och hon svarar och säger: 

- Näää har han! Ja vi får skynda oss!

Ja då har Kasper rymt. Han str på andra sidan av staketet och äter gräs. Jag sprang och hämtade pellets och grimskaftet.

När jag kommer fram så står min granne som hade ringt oss brevid Kasper på HANS  gård och Kasper äter bar gräs. Omöjlig ponny man har! Hihihi! 

      

Av Julia - 13 maj 2012 20:28


                                                  
               Hej 

Lite bilder sen imorse när jag gick ut till hästarna och mockade och gosade, borstade, tog ut dom och lite annat smått och gott!        

 

Presentation


Hello!
Jag heter Julia och är 14 år och den här bloggen kommer handla om mig och mina hästar Kasper & Stormen ! Hörs!
// Julia :))

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards