forstaponnyn

Alla inlägg under juli 2012

Av Julia - 24 juli 2012 17:28

  

                                                  
                           Hej  

Nu har jag börjat med en ny grej. Varje kväll innan jag går och lägger mig går jag ut till Kasper och myser en halvtimme. Varje kväll har han stått upp när jag har kommit men igår kväll låg han ner.  Jag smög in till honom och la mig i spånet med honom. Suuuuper mysigt!

Läste i en bok att om hästen ligger ner ska man lägga sig ner själv så att visa att det inte är något konstigt att ligga ner bland människor,

Han luktade i mitt ansikte sen så borrade han in sin mule i min mage.

Har ingen bild men här kommer en bild när han låg ner i hagen en gång.  

Av Julia - 24 juli 2012 17:15


                                                  
               Hej  

Har inte bloggat på ett tag nu men tänkte börja nu för det verkar som att ni vill att jag ska blogga igen. Roligt att ha sån feedback!  


                                                  
            Kasper

Ja nu var det dethär med Kasper...

Lisa (massören) var här i måndag. Det började inte bra precis. Jag fick longera honom och Lisa såg att det var någonting på vänster fram. När han belastade den hoven så lyfte han huvudet ochh det innebär att dom har ont och hon sa att - Det där ser inte alls bra ut..

Vi gick in i stallet och hon  började känna på senorna på hans ben. Han hade gallor på alla ben. Gallor är vätskefyllda bulor på benen. vilket inte är bra.

Sen kände hon på senorna och tryckte. Han reagerande stort på vänster fram .

Sedan kände hon igenom hela kroppen och hela hans kropp är jätte spänd.

Men hon kan inte massera förens vetrinären har tittat på han . Så igår ringde vi till vetrinären men då jobbar hon bara på tisdag och torsdag.   

Då ringde vi idag och hon sa att hon hade jätte fullt upp denhär veckan och nästa vecka ska hon bort så inte förens v.32 kan hon  komma .

Och det betyder promenader i 2 veckor.

Och det innebär att jag inte kan vara med på westerntävlingen eller dressyr tävlingen..,  

Men det viktigaste är att han blir frisk.

Lill gubben min..       

 

Av Julia - 21 juli 2012 16:22

Titta på dom här videosarna på Kasper och mig!  

   

Av Julia - 20 juli 2012 11:28

Hej!
Nu har olivia och jag smörjt hennes grejor för att hon ska tävla imorgon. Roligt!!!:D här kommer bilder på tränset och sadeln.

Presentation


Hello!
Jag heter Julia och är 14 år och den här bloggen kommer handla om mig och mina hästar Kasper & Stormen ! Hörs!
// Julia :))

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards