forstaponnyn

Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

Horsemanship med Linnea! :)

Av Julia - 20 juni 2012 22:21

  

                                                  
                        Hej  

Idag så har jag tränat för Linnea i horsemanship. Det gick super! Det kunde inte ha gått bättre!

Förra veckan när jag tränade horsemanship själv så gick det inte alls bra och jag blev så ledsen och arg och det gick utöver Kasper som det INTE får göra!  '


Men idag så löslongerade vi honom och först var han som vanligt seg och sur! Men Jag fick träna på att få in mycket energi i mig och ha spöet framme hela tiden och inte bakom mig.  Sen fick jag jogga brevid honom och det gick det super! Han speglade sig i mig så när jag saktade av så gjorde han det och när jag började trava så gjorde han det med.


Han brukar ju småattackera mig så Jag fick lära mig idag att när han gör det så piska jag till med spöet mot huvudet och visar att `nu är det nog!`  När han gjorde s fick han spöet på mulen och hoppade till och fortsatte att springa. Sen när han hade fått den där lilla smällen började tugga och gäspa. Han blev helt enkelt avslappnad och förstod att så ska man INTE gör med Julia.

Det var riktigt lärorikt! Tack Linnea!  

Gammal bild*


   



 
 
Ingen bild

Myggan

21 juni 2012 15:46

Hej Jullan!:D Vad bra att det går bra!:D Vi måste vara med varann nån dag x) hihi (och The olliv med :D) haha Btw så har jag skaffat mig en blogg nu (du som har tjatat) så nu finns jag på Nordwest.blogg.se också!^^ hehe

Julia

28 juni 2012 22:43

tjhoooo!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 17 januari 2013 18:07

  Ny blogg ...om mig och stormen. Den här bloggen kommer inte tas bort men kommer inteee uppdatera sååå mycket sen <3 :(  www.wildstormwind.blogg.se  ...

Av Julia - 2 januari 2013 20:59


                                                                               Hello^^ Nu på kvällen så red jag Kasper i padocken och myste bara på jag red med repgrimma och ledrep.   Han var jätte duktig. Jag tränade på att stanna och sen travad...

Av Julia - 1 januari 2013 12:30


  Hej!   Jag tänkte bara berätta att jag ska bara skriva om Kasper här. Det kommer nog inte bli så mycket inlägg men vill bara att  den blogg ska vara ägnad till Kasper eftersom den heter som sagt förstaponnyn.    Men jag tänkte skapa en an...

Av Julia - 25 december 2012 16:01


                                                                                ...

Av Julia - 25 december 2012 15:55

                                                                     Halloj! Nu har det varit julafton och jag tänkte visa lite vad jag fick men inte allt. Här är även lite bilder på när mamma och jag skulle rida ut på juldagsmorgonen.     ...

Presentation


Hello!
Jag heter Julia och är 14 år och den här bloggen kommer handla om mig och mina hästar Kasper & Stormen ! Hörs!
// Julia :))

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards